#1 2015-10-01 15:22:55

MartinAman
Użytkownik
Dołączył: 2015-09-25
Liczba postów: 44
Windows 7Chrome 45.0.2454.101

Pytanie o islam

Wiem, że może jest to trochę głupie pytanie, biorąc pod uwagę, że dziś zadeklarowałem się jako muzułmanin [dblpt]D, ale przyjmijmy że na razie jestem nowicjuszem i się ucze  (z tego co doczytałem na wikipedii, musze w obecności świadków trzykrotnie wypowiedzieć szahadę - tu na forum, czy jakąs inną ścieżką tak przy okazji?).

Chciałbym dowiedzieć się jednej rzeczy - jaki islam jest w Kukrii wyznawany? Sunnicki czy szyicki? A może jedna z pomniejszych "odmian" o których czytałem?  Pytanie jest informacyjne, bo sam nie jestem doktrynerem nawet "realowo", więc mogę się dostosować, ale chciałbym się dowiedzieć, "pod czym się podpisuje" [dblpt]D


Martin Amanullah z Lufhy
Członek Partii Wiary

podpis4.png?w=800
لا إله إلا الله محمد رسول الله وعلي ولي الله

Offline

#2 2015-10-01 15:27:50

Ali Nišar
Administrator
Skąd: Kemankeš
Dołączył: 2015-09-08
Liczba postów: 155
WWW
UbuntuChromium 45.0.2454.85

Odp: Pytanie o islam

Panie Martinie,

W Kukrii religią dominującą jest Islam szyicki i - tak jak w każdym państwie - ludzie mają różne podejście do Wiary. [dblpt]) Co do wymogów formalnych, proszę pytać brata Hožę, który pełni u nas funkcję imama.


على نشار

Offline

#3 2015-10-05 19:03:22

Nasrallah Singh
Użytkownik
Skąd: Pahandżir, Pahasztunland
Dołączył: 2015-09-10
Liczba postów: 139
WWW
Windows 8.1Chrome 47.0.2522.0

Odp: Pytanie o islam

MartinAman napisał/a:

Wiem, że może jest to trochę głupie pytanie, biorąc pod uwagę, że dziś zadeklarowałem się jako muzułmanin [dblpt]D, ale przyjmijmy że na razie jestem nowicjuszem i się ucze  (z tego co doczytałem na wikipedii, musze w obecności świadków trzykrotnie wypowiedzieć szahadę - tu na forum, czy jakąs inną ścieżką tak przy okazji?).